Koszty Rezygnacji i Przerwania Podróży


Polisa zawierająca Koszty Rezygnacji i Przerwania Podróży:
Ochrona ubezpieczeniowa zachodzi wtedy, kiedy wykupiona i ubezpieczona podróż nie może być kontynuowana lub zakończona w planowanym terminie, ponieważ osoba ubezpieczona doświadczyła zdarzenia takiego jak nagłe zachorowanie (do którego zalicza się również zachorowanie na COVID-19). W takim przypadku za koszty przerwania podróży uważa się dodatkowe koszty związane z powrotem do miejsca zamieszkania Ubezpieczonego pod warunkiem akceptacji przez Centrum Alarmowe i wyłącznie w przypadku, gdy umowa uczestnictwa w imprezie turystycznej lub rezerwacji biletu, obejmowały transport w obie strony, a powrót nie mógł nastąpić przy wykorzystaniu wcześniej zaplanowanego środka transportu. W takim przypadku należy niezwłocznie skontaktować się z Centrum Alarmowym +48 22 481 05 95. Zwrot poniesionych kosztów następuje wyłącznie w przypadku, gdy zostały one zgłoszone i zaakceptowane przez HanseMerkur przed ich poniesieniem.
Tak więc w celu pokrycia kosztów transportu powrotnego po odbytej kwarantannie dla Ubezpieczonego z pozytywnym wynikiem na obecność koronawirusa, który wyzdrowiał, konieczne jest posiadanie polisy z ryzykiem przerwania podróży.
Należy zaznaczyć, że transport powrotny osoby odbywającej kwarantannę bez pozytywnego wyniku COVID-19 jest poza zakresem odpowiedzialności Ubezpieczyciela (brak zdarzenia ubezpieczeniowego).
Pamiętajmy również o tym, że bardzo często w przypadku zdarzeń dotyczących COVID-19 bezwzględne pierwszeństwo mają lokalne przepisy i procedury. Klienci podejmujący decyzję dotyczącą podróżowania wyrażają zgodę na poddanie się lokalnym procedurom związanym z pandemią, zachorowaniem na COVID-19 oraz kwarantanną.